AAU logo

Brugertilfredshedsundersøgelse 2019: Høj tilfredshed blandt studerende og ansatte

I 2019 har ITS gennemført den årlige brugertilfredshedsundersøgelse, som for tredje år i træk viser en stigning i brugernes tilfredshed.

Lagt online: 28.01.2020

I efteråret 2019 er spørgeskemaet fra ITS sendt ud til 1440 respondenter fordelt på 2500 studerende, 1500 VIP’er og 1000 TAP’er og opnåede en svarprocent på 28,8 %. Brugertilfredshedsundersøgelsen 2019 (BTU2019) er som de foregående to år en barometermåling med henblik på at skabe en overordnet indsigt i brugertilfredsheden med den tilbudte it-service og support på AAU blandt ansatte og studerende. Ud fra BTUén vurderes efterfølgende, om der med fordel kan foretages mere dybdegående undersøgelser af bestemte services for at få nærmere indsigt i, hvad fx en utilfredshed skyldes. BTU’en kan samtidig være startskuddet til en række indsatser og handlingsplaner i ITS, som har til hensigt at forbedre bestemte områder og services.

Det overordnede resultat af BTU2019 viste igen i år en stigning i ansattes og studerendes tilfredshed med den tilbudte it-service på AAU.

 

Årsresultatet udgør samtidig en stigning i tilfredse/meget tilfredse respondenter for tredje år i træk.

 

 

Supportchef Michael Collin, der er ansvarlig for brugertilfredshedsundersøgelserne i ITS, udtaler:

- Jeg er naturligvis meget glad for og stolt af, at vi for tredje år i træk står med et resultat af brugertilfredshedsundersøgelsen, der viser, at vi har glade brugere. Det siger mig, at vi gør det rigtige. Samtidig er jeg ydmyg over for, at vi hele tiden kan blive bedre. Vi udvikler hele tiden nye systemer og løsninger, som skal gøre livet lettere for ansatte og studerende, og derfor følger vi nøje, hvordan de modtages. Det gælder fx også 2-faktor-validering, som der spørges ind til i dette års tilfredshedsundersøgelse. Vi har været lidt bekymrede for, om brugerne ville opleve løsningen som et ekstra besværende led, men som resultaterne af undersøgelsen viser, så er det en løsning, der er blevet vel modtaget. Det er et godt afsæt for, at vi her i 2020 planlægger implementering af 2-faktor-validering på flere services, så vi kan tilbyde ansatte og studerende langt højere sikkerhed og bedre mulighed for at beskytte deres data,” forklarer supportchef Michael Collin.

vores website kan den fulde resultatrapport fra BTU2019 findes sammen med de foregående års tilfredshedsundersøgelser. I første kvartal af 2020 vil supportchef Michael Collin ligeledes udgive et ledelsesresumé i vores nyhedsliste på its.aau.dk, hvor de eventuelle handlingsplaner og indsatser, som BTU2019 giver anledning til, vil fremgå.

Se videoen med glade og tilfredse studerende lige her