It Services

Online ph.d. forsvar i AAU Zoom

Online ph.d.-forsvar i AAU ZOOM

Har du behov for at holde online ph.d.-forsvar kan du anvende AAU ZOOM.

Du kan også anvende Teams eller Skype for Business eller MS Teams.
Du kan se sammenligning af de tre værktøjer her

Procedure for oprettelse af et online ph.d.-forsvar ved brug af AAU ZOOM

  • Hvis der ønskes hjælp fra ITS skal der oprettes en sag ved ITS: support@its.aau.dk mindst en uge før forsvaret
    • Oplys dato og tidspunkt for test
    • Oplys dato og tidspunkt for forsvaret. ITS Support skal have deltaget i test, hvis vi skal deltage i selve ph.d.-forsvaret. 
    • Oplys navn og E-mails på deltagerne og hvilke roller de har (ph.d.-studerende, bedømmere, vejleder, ordstyrer)
    • IT-supporteren skal inviteres til alle AAU ZOOM møderne incl. test. Du bliver kontaktet af en it-supporter, der oplyser mailadresse på den person, der skal inviteres. 
    • Der ydes kun support til den ph.d.-studerende, bedømmere, vejleder og ordstyrer. Der ydes IKKE support til tilskuerne under ph.d.-forsvaret.
  • Sekretæren ved instituttet sender en AAU ZOOM invitation til alle deltagerne mindst 2 dage før forsvaret, hvor der vil være mulighed for at lave et testopkald inden for normal arbejdstid og få hjælp ved evt. problemer.
    (Dette AAU ZOOM møde kan også bruges til formødet, som holdes inden forsvaret)
     
  • Tilhørere til forsvaret sender en mail til sekretæren, som sender en invitation. Dette fremgår af annonceringen af forsvaret.
     
  • Sekretæren ved instituttet opretter et AAU ZOOM møde til formødet.
     
  • Sekretæren ved instituttet opretter et AAU ZOOM møde til ph.d.-forsvaret og sender en invitation til samtlige deltager
     
  • Inden forsvaret starter oprettes et breakout rum i AAU ZOOM mødet. Breakout rummet er beregnet til at placere bedømmelsesudvalg i ved votering.

Guide: