Spring til indhold
Forside

6 trin til at blive IT klar

IT-start for studerende 2024

Er du ny studerende ved Aalborg Universitet? Stort tillykke med din optagelse fra os i IT Services. På denne side har vi skabt 6 trin til dig, så du kan blive IT klar med de vigtigste værktøjer for dig som studerende.

Har du besøgt studiestart.aau.dk?Hent vores AAU Start app

6 trin til at blive IT klar

IT-start for studerende 2024

Er du ny studerende ved Aalborg Universitet? Stort tillykke med din optagelse fra os i IT Services. På denne side har vi skabt 6 trin til dig, så du kan blive IT klar med de vigtigste værktøjer for dig som studerende.

Har du besøgt studiestart.aau.dk?Hent vores AAU Start app

Inden du kan gennemgå de 6 trin for at blive IT-klar, skal du have fået oprettet en AAU-konto via Unistart. Efter dit første login på Unistart går der 25 timer før din AAU-Brugernavn og AAU-Mail er klar til dig. 

1. I forbindelse med din optagelse på Aalborg Universitet (AAU) har du fået oprettet en AAU-Konto, hvor der indgår et AAU-Brugernavn og en AAU-Mail. Her skal du være særlig opmærksom på hvad disse kan bruges til. 

2. Multifaktorgodkendelse (MFA) er et online sikkerhedslag for at sikre din konto mod misbrug. MFA bliver i dag brugt på de fleste online tjenester og følger samme princip, som du kender fra MitID. 

3. Husk at opsætte din enhed til Wi-Fi. Alle studerende og ansatte har adgang til at opsætte computer, mobiler og andre enheder til vores trådløse netværk kaldet Eduroam. 

4. Har du husket at bestille dit AAUCard via UniStart? Dit AAUCard har mange funktioner, og vil blive vigtig for dig under din studietid på AAU.

5. Opsæt Follow-You print på din computer. Brugen af Follow-You tillader dig at sende print til en server. Herefter vil du kunne gå til hvilken som helst printer på AAU og udskrive dine dokumenter. 

6. Du har adgang til Microsoft 365 pakken både via web og installation på din private computer. Under din studietid tilbyder AAU adgang til Office 365 pakken, som inkluderer PowerPoint, Word, Excel, Outlook og meget mere.