AAU logo

It Services

Brugernavn og adgangskode på AAU

Om bRUGERNAVN OG ADGANGSKODE 

Både som studerende og ansat på Aalborg Universitet får du oprettet en konto, som giver adgang til forskellige services. Nogle services kræver 2-faktor login, hvis man vil tilgå dem udenfor campus med VPN. 

Kontonavn og brugernavn er identiske.

Skulle du have glemt dit brugernavn, kan du få den oplyst ved at bruge dit NemId og logge ind på nyadgangskode.aau.dk.

It Services

Quickguides

  • +

    Brugernavn for ansatte

    Sekretæren opretter kontoen. Som ansat kan du muligvis være med til at bestemme, hvilket navn din konto skal have.

    Din e-mailadresse vil have formatet brugernavn@department.aau.dk.
     

  • +

    Brugernavn for studerende

    For studerende bliver kontoen oprettet automatisk. Navnet er en kombination af begyndelsesbogstaverne fra dine navne efterfulgt af det årstal, du er startet på AAU.

    Alle studerende hører desuden under domænet student.aau.dk.
     

  • +

    Din adgangskode

    Dit brugernavn bliver oprettet med en default adgangskode. Som noget af det første du foretager dig på vores systemer, skal du ændre denne kode.

    Læs her hvordan du ændrer din adgangskode.

    Har du glemt din adgangskode, kan du ved hjælp af NemId lave en ny på nyadgangskode.aau.dk.
     

  • +

    Kontoens levetid

    Kontoens levetid

    Når dit tilhørsforhold til Universitetet ophører, vil du modtage en mail. Se et eksempel på en udløbsmail her.

    Hvis du mener, at udløb af kontoen er en fejl, skal du straks henvende dig til din sekretær.

    Hvis du ikke reagerer på denne e-mail, vil din konto blive lukket efter 14 dage og slettet efter yderligere 14 dage.

Har du glemt din kode?