FAQ til fleksible arbejdspladser

FAQ til fleksible arbejdspladser

Du vil i fremtiden kunne opleve at høre konceptet fleksible arbejdspladser, dette er kommet i sammenhæng med at flere ansatte begynder at arbejde hjemme og kontorer skal være mere fleksible i forhold til plads.

Fleksible arbejdspladser fokuserer på at kontorer har faste arbejdsområder, men at det ikke længere er en fast plads for alle medarbejdere.

For at få den bedste erfaring med fleksible arbejdspladser, har vi samlet de meste kendte problemer og hvordan du kan sikre dig at arbejdsstationerne er opsat bedst muligt.

  • +

    Der er ikke billede på mit webcam

    Hvis dit kamera har virket tidligere, kan der være tale om en løs forbindelse.

    Tjek om:

    • Kablet sidder korrekt? Evt. tag kablet ud og sæt det herefter i USB-porten igen.
    • Er kameralinsen blokeret? Tjek om skypeknappen/dækslet dækker linsen.
    • Er det rigtige kamera valgt i zoom/teams? Se i din enhedsindstillinger i Zoom/Teams
  • +

    Hvilken type docking station har jeg?

    Du kan aflæse hvilken type du her på undersiden af din dockingstation. (For eksempel ThinkPad Hybrid USB-C with USB-A Dock)

    • Sørg for at din PC ikke er forbundet til docking stationen
    • Gå til dit Software Center
    • Installer den driver som passer med din type af docking station
    • Genstart din pc

    Herefter vil din PC kunne forbindes til din docking station.

  • +

    Hvordan forbinder jeg min PC til en docking station?

    Det er vigtigt guiden følges for at begrænse udfordringer og at vi hermed sikrer, at opsætningen er ens på alle fleksible pladser.

    IT-support anbefaler, at du altid forbinder dit tastatur, mus, headset og andet direkte til din PC. Mangler du USB porte i din PC, kan du anskaffe dig en USB-hub.

    For at sikre den bedste billedkvalitet anbefaler vi, at du benytter displayporte til at forbinde dine skærme. 

    1. Strømforsyning
    2. Kobles til pc
    3. Kobles til den højre skærm på bordet
    4. Kobles til den venstre skærm på bordet
    5. Netværkskabel
    6. Webcam

     

  • +

    Jeg mangler billede på min skærm

    Hvis du mangler billede på din skærm og det tidligere har virket kan fejlen skyldes en løs forbindelse.

    Prøv følgende:

    • Tjek at alle kabler sidder korrekt – Se TB4 dock oversigt.
    • Tjek at du har installeret driveren til din dock
      • Kig under docken for modelnavn
      • Gå til dit softwarecenter
      • Tjek om docken står som install

     

  • +

    Mine skærme vender forkert

    Du kan opleve at sidde på en plads, som ikke har samme opsætning som din tidligere siddeplads.

    For at rette dette kan du:

    • Højreklik på dit skrivebord
    • Vælg skærmindstillinger
    • Tryk på identificer og omranger din skærme

    • Klik anvend

    Herefter vil din skærme være vendt til at matche.

  • +

    Mine skærme viser det samme indhold

    Dette sker fordi din skærm er opsat til at dublere din PC.

    For at rette dette skal du:

    • Tryk ”Windows-tasten+P”
    • Vælg Udvid

    Herefter er din skærm opsat til at udvide.

  • +

    Mit tastatur eller mus er stoppet med at virke

    Undersøg om du har sat din USB unifying dongle ind i din PC.

    Ellers kan du prøve at parre din enhed med Logitechs software.

    • Gå til dit Software Center

    • Installer ’Logitech Unifying Software’. Efter installationen starter du programmet.
    • Følg vejledningen på skærmen.

  • +

    Opløsning på skærmene er ikke korrekt

    Du kan opleve at sidde på en plads, hvor din skærmopløsning ikke er korrekt.
    For at rette dette kan du:

    • Højreklik på dit skrivebord
    • Vælg skærmindstillinger
    • Vælg skærm
    • Scrol ned til skærmopløsning
    • Vælg den skærmopløsning som anbefales