Oprettelse af regler

Oprettelse af regler

Regler kan benyttes til at sortere indkommende mails. Det er f.eks. muligt at opsætte regler, der sorterer mails fra en bestemt afsender og flytter dem til en bestemt mappe.

Oprettelse af regler via webmail

  • Log på webmail mail.aau.dk
  • Klik på 'Indstillinger' øverst til højre
  • Vælg ' Se alle indstillinger'
  • Klik på "Organiser e-mail" i menuen til venstre
  • Klik på "Ny..."  for at oprette en regel

Der åbnes nu et nyt vindue. Vælg en betingelse i den første rullemenu og vælg herefter i den anden rullemenu, hvilken handling der skal udføres. Ved at klikke på "Flere indstillinger..." kan du også tilføje undtagelser til din regel.

Oprettelse af regler i Outlook

  • Start Outlook.
  • Klik på knappen "Regler" i menulinien under fanebladet "Hjem"
  • Vælg "Opret regel"
  • Der åbnes nu et nyt vindue og felterne vil automatisk være udfyldt med oplysninger fra den aktuelle mail
  • Marker de felter du ønsker at benytte og vælg hvilken handling der skal udføres