AAU logo

It Services

Skype for Business FAQ

Få svar på dine spørgsmål til Skype for Business

Har du spørgsmål til Skype for Business på AAU? Måske findes svaret allerede i vores FAQ, hvor vi har samlet en række af de oftest stillede spørgsmål. Finder du ikke hvad du leder efter, er du selvfølgelig velkommen til at kontakte os. 

  • +

    ER DET MULIGT AT FÅ TELEFONSVAREN TIL AT TALE PÅ DANSK?

    Telefonsvarerens sprog følger din webmailopsætning. For at ændre sproget der, skal du:

    • Logge på din Webmail (mail.aau.dk)
       
    • Klikke på Indstillinger
       
    • Vælge 'Se alle Indstillinger'
       
    • Klikke på Indstillinger i venstre menu
       
    • Vælge International - nu kan du skifte sprog mellem dansk og engelsk

     

  • +

    Er det muligt at beholde den gamle bordtelefon?

    Vi overgår til en ny løsning, da den gamle snart er uden leverandørsupport. Det er derfor ikke muligt.

  • +

    HVAD SKER MED MIN GAMLE PERMANENTE VIDERESTILLING TIL MOBIL?

    Hvis man har haft permanent omstillet sit fire-cifrede lokalnummer til mobil (fx fordi man kun har mobil), så er den omstilling ikke længere aktiv. Man vil selv skulle ind i SfB og lave om på dette, hvis man vil forlænge det.

     

  • +

    HVOR KAN JEG FÅ UDLEVERET ET HEADSET?

  • +

    HVORDAN HØRER JEG RINGETONEN?

    Det er muligt at få ringetonen ud gennem din PC. Når du trykker besvar, vil lyden efterfølgende komme ud gennem dit headset. Det kræver selvfølgelig at lyden på din PC er skruet op og slået til.

    Du er velkommen til at viderestille til din mobiltelefon. Du kan viderestille inden for valgfrie bestemte tidsrum fx 08:00 – 16:00. Det kan du selv sætte op under indstillinger.

    Der findes Lysindikator (Busylight) der kan sættes oven på skærmen, som så lyser/og eller ringer når telefonen ringer. Den er ikke med i telefoniløsningen på nuværende tidspunkt, og forventes at skulle betales af den enkeltes enhed. Se udvalget på www.telefoni.aau.dk under headset.

    Har du et særligt behov for høj ringetone, er det muligt at etablere eksterne højtalere på din PC. Bemærk at under indstillinger skal de sættes til kun at anvendes ved ringetone.
     

  • +

    Hvordan ændrer jeg min besked i telefonsvareren

    • Åbn Skype for Business
    • Klik på symbolet for tastatur.
    • Klik på tallet 1 og hold venstre musetast nede 

    Skype ringer nu til telefonsvaren.

    Alternativt  ring 7011 - så ringer du til telefonsvaren,-   tast pinkode  og lav de nødvendige ændringer.

     

  • +

    Hvordan ændrer jeg min pinkode til telefonsvareren?

    Din pinkode nulstilles således:

    • Log ind på web mail  ”mail.aau.dk”
    • Klik på "Indstillinger" øverst tilhøjre
    • Klik på "Se alle indstillinger".
    • Klick "Telefon" i menuen til venstre
    • Klik på "Nulstil pinkode for tale besked..."

    Klikker du på OK, vil du modtage en midlertidig pinkode via e-mail.

  • +

    JEG HAR DÅRLIG LYD

    • Vælg indstillinger for lydenhed og tilpas enheden
       
    • Hvor befinder din samtalepartner sig? Det kan også være, at udfordringen ligger der
       
    • Sæt evt. netkabel i din PC og eller benyt headset med kabel. Lydkvaliteten vil altid være bedre igennem et kabel frem for den trådløse teknologi
       
    • Et bedre trådløst headset kan evt. også løse udfordringen, dog ikke hvis lyden hakker
       
    • Er det kun SfB der har et lydproblem på din pc?

     

  • +

    KAN JEG BENYTTE MIT GAMLE HEADSET?

    Vi har i projektet valgt et headset som er Skype For Business godkendt, som vi derfor med sikkerhed ved har den nødvendige kvalitet.

    Dit headset vil sandsynligvis virke, det kan du teste ved at montere det på din PC, og lave et telefon opkald. Hvis det virker kan du benytte det. Vær opmærksom på at dit eksisterende headset muligvis ikke har en knap til at tage røret og lægge det på igen, så er du nød til at gøre det på PC’en.

    Hvis det ikke virker eller kvaliteten er dårlig er der ikke hjælp at hente i Support i ITS. Vores anbefaling vil derfor være at du benytter det headset projektet tilbyder. Hvis det er nødvendigt for dig at indkøbe et nyt trådløs headset er det din enhed der skal betale. Husk det skal være SfB godkendt.
     

  • +

    KAN JEG BRUGE SKYPE FOR BUSINESS TIL AT KONTAKTE PERSONER UDENFOR AAU OG/ELLER I UDLANDET?

    Ja, man kan hos sin lokale telefoniansvarlig opnå tilladelse til kald til udland.

  • +

    KAN JEG IMPORTERE MINE SKYPE-KONTAKTER I SKYPE FOR BUSINESS?

    Det kan desværre ikke lade sig gøre automatisk. Du er nødt til at kopiere dem manuelt.

  • +

    KAN JEG INVITERE MØDEDELTAGERE, SOM IKKE HAR SKYPE FOR BUSINESS?

    Ja, de kan deltage via en webbrowser. Der sendes altid et link til Skype Web App i mødeinvitationen.

  • +

    SKIFT AF NETVÆRK, HVAD SKER DER MED MIN SAMTALE?

    Hvis du skifter netværk, f.eks. fra kabel til trådløs, eller fra VPN, midt i en samtale, så vil du miste din samtale.
    Du er nødt til at foretage et nyt opkald.

  • +

    skift lydenhed under samtale

    Sådan skifter du din lydenhed midt under en Skypesamtale:

    1. Klik på knappen Opkaldsindstillinger
    2. klik på "Enheder"
    3. I boxen "Skift din enhed" ser du de lydenheder du har til rådighed med din nuværende lydenhed fremhævet.


     

It Services
Skype for Business på AAU