Change Management processen
![](https://prod-aaudxp-cms-001-app.azurewebsites.net/media/yz1el05z/generic-event-picture-61.png?width=2)
Change Management processen
![](https://prod-aaudxp-cms-001-app.azurewebsites.net/media/yz1el05z/generic-event-picture-61.png?width=2)
Formålet med Change Management er at udføre ændringer på en standardiseret måde uden at det påvirker driften samt sikre kvaliteten af den daglige drift ved:
- at changes altid er vurdereret af flere instanser (f.eks. brugere, infrastruktur m.m.)
- at konsekvenserne for brugerne er beskrevet og accepteret
- at sikre at implementering ikke falder sammen med andre changes
- at changen er godkendt af Change Advisory Board
Change Manager
Change manageren er ansvarlig for at:
- Alle changes, for at processen følges samt ansvarlig ved eskaleringer
- Afholdelse og opfølgning af CAB møder.
- Review af udførte changes.
- Udarbejdning af change workflow i samarbejde med systemforvaltere.
Hvis du har input og forbedringsforslag til processen, er det derfor en god idé at kontakte proces manageren, da vedkommende kan bringe forslag til forbedringer i spil.
Change Procesejer
Incident procesejeren er ansvarlig for at:
- Vedligeholdelse, dokumentation og videreudbikling af processen
- Sikre, at der sammenhænge med andre processer
- Proaktiv sammen med manager i forhold til opfølgning på processen