AAU logo

It Services

Booking af it-vagt til digitale stedprøver

Booking af IT-vagter

På Aalborg Universitet anvender vi overvågningsværktøjet ITX-flex ved digitale stedprøver. For at sikre en gnidningsfri afvikling kan studierne bestille IT-vagter, som er tilstede før og under eksamen.

Bestillingerne skal ske i god tid dvs. 30 dage før eksamenstidspunktet. Ved reeksamener vil vi gerne have oplysningerne så snart, du ved, at eksamen bliver afholdt dog senest 7 hverdage før.

Hvis din eksamen er fordelt over forskellige adresser, skal der udfyldes en bestilling for hver adresse.

DET KAN FORVENTES AT IT-VAGTEN

  • Kan guide til at komme på wifi.
  • Kan hjælpe de studerende, der har behov for dette, i gang med deres eksamen i forbindelse med DE og ITX Flex.
  • Kan hjælpe den studerende med aflevering i enten DE eller igennem ITX Flex.

DET KAN IKKE FORVENTES AT EN IT-VAGT

  • Hjælper med problemer ved andre programmer end ITX Flex.
  • Hjælper med glemt brugernavn eller kode til Digital eksamen.
  • Hjælper tilsynet eller sekretærerne med DE og evt. problemer deri.

 

BESTILLINGSFORMULAR IT-VAGT(Kræver aau-login)

 

  • +

    Vejledning for udfyldelse af bestillingsformularen

    1. Angiv eksamens navn.

       
    2. Indsæt link til prøve(rne), alternativt indsæt EKA.

       
    3. Vælg eller indtast dato og tidspunkt, hvornår du ønsker, at IT-vagten skal møde.

       
    4. Vælg eller indtast dato og sluttidspunkt (uden eventuel ekstratid for særlige vilkår).
    5. Svar på spørgsmål om du har studerende, som har fået bevilget ekstratid.
      Hvis du svarer ja til denne, vil de kommende felter med * blive vist. 

       
    6. * Hvis du har studerende med ekstratid, vælg eller indtast slutdato og tidspunkt.

       
    7. Angiv hvor mange studerende du forventer, der kommer til eksamen.

       
    8. * Hvis du har studerende med ekstratid, skriv, hvor mange du forventer, det drejer sig om.

       
    9. Vælg fra listen hvilken adresse eksamen afholdes. Øverst på bestillingssiden findes uddybning af de specielle adresseforkortelser fx. LMB = Solsidehallen, Lerumbakken  


       
    10. Angiv lokalenummeret. Hvis dette ikke giver mening, f.eks. i en hal, skriv 0.

       
    11. * Hvis du har studerende med ekstratid, angiv lokalenummeret. Hvis lokalet er det samme, skriv 'samme' eller lokalenummeret igen.

       
    12. Angiv et mobilnummer og mailadresse på en eksamensansvarlig, som vi kan kontakte under eksamen. 

       
    13. Hvis der er noget, som du synes IT-vagten skal vide, skriv det her.

       
    14. Klik til sidst på "Save" for at sende formularen.

       

     

    OBS!!!

    Når du sender formularen, får du en mail om, at der nu er oprettet en bestilling for dig. Gem denne mail og besvar den ved eventuelle ændringer eller aflysninger.

    Se mere i næste vejledning omkring ændringer til en bestilling.

  • +

    Ændring eller aflysning af en bestilling

    Har du væsentlige ændringer, tilføjelser eller evt. aflysninger til en eksamen, skal du blot besvare mailen, som du modtog ved bestillingen.

    Det er vigtig, at du IKKE ændrer noget i emnefeltet. På denne måde kommer dit svar direkte ind i sagen, og vi vil automatisk blive adviseret.

     

    Hvad er en væsentlig ændring?

    • Ændring af eksamenstypen - fx fra Digital stedprøve til mundtlig eksamen. 
    • Ændring af start- eller sluttidspunkt
    • Ændring af lokalet
    • Flere eller færre lokaler
    • Større ændring i antal studerende, som kan medføre, at der er brug for færre eller flere IT-vagter

     

  • +

    Følg med i din bestilling

    Du kan til enhver tid følge med i din bestilling. Du kan f.eks. se:

    • Om bestilling er effektueret.
    • Hvor mange IT-vagter vi har bestilt.
    • Om vores leverandør (ATEA) har bekræftet bestillingen.
    • Evt. korrospondance omkring bestilligen.

    Hvordan ser du disse informationer?

    Du kan enten følge linket i den mail du modtog, da du oprettede bestillingen, eller du kan gøre følgende:

    • Log på service.aau.dk
    • Klik på "MY CASE" i venstre side.
    • Du kommer nu til en liste med de sager du på det senest har eller har haft med supporten.
    • Klik på den sag, der omhandler din eksamen for at se indholdet. 

     

    I sagen kan du i titelfeltet se hvor langt i processen din bestilling er.

    1. [---] = den er ikke påbegyndt.
    2. [--- abc] = hvis en af os er igang med sagen vil vi skrive vores inilitaler.
    3. [r-- abc]  = r betyder at bestillingen er rekvireret igennem ØSS.
    4. [ro- abc] = o betyder at vi har modtaget en ordrebekræftelse fra leverandøren.
    5. [rom abc] = m betyder at eksamenen er afholdt, og at vi har varemodtaget bestillingen i ØSS. Sagen vil lukkes efter dette. 

     

    OBS! 

    Du må ikke tilføje eller ændre noget i din sag. Hvis du tilføjer en kommentar, sletter eller tilføjer information, får vi ikke en notifikation herom og den vil blive ignoreret.

     

It Services