Spring til indhold

Har du foretaget ændringer i Infoglue, som ikke vises?

Hvis dine ændringer ikke vises, når du tjekker dit website i en live-visning, er der nogle forskellige trin, du kan forsøge dig med, før du kontakter ITS. I første omgang skal du tjekke, om du har husket at publicere dine ændringer. Hvis ikke det løser problemet, kan du følge nedenstående vejledninger.

Force live updates

Visse ændringer i InfoGlue kræver indimellem et ekstra skub, før de fremgår i livevisningen på dit website. Dette kan eksempelvis gøre sig gældende for linklister, hvori URL'en er blevet ændret på et eller flere menupunkter. I disse tilfælde kan funktionen "Force live update" være behjælpelig.

  1. Klik på den side i sidetræet, hvorpå ændringerne ikke er slået igennem
  2. Hold musen henover "Publish" i den vandrette menulinje og klik på "Force live update", som vist herunder:   
  3. Hvis der er foretaget ændringer i en URL, skal "Force live update" både foretages på siden med den ændrede URL og på de sider, som indeholder linklister, hvor pågældende side indgår

Caching

Når nyheder, arrangementer, artikler eller andet indhold ikke fremgår på live-visningen af dit site, er problemet ofte relateret til caching. Når data caches, bliver det gemt i et midlertidigt lager i din browser. Det er derfor ikke sikkert, at du altid får vist den nyeste udgave af sitet.

Når du skal tjekke, om problemet er relateret til caching, kan du i første omgang tjekke, om indholdet vises i en anden browser. Hvis ændringerne fremgår i den anden browser, skal du rydde cachen i din primære browser - det finder du vejledninger til herunder.

CLEAR DIN BROWSERS CACHE
Når du rydder din cache, indlæses al data på ny. Herunder kan du finde vejledninger til, hvordan du rydder din cache, afhængigt af hvilken browser du benytter:

Hvis dit indhold stadig ikke vises, er du velkommen til at kontakte ITS.