AAU logo

Arrangementer

HVAD ER ET ARRANGEMENT?

Et arrangement (Event) er en indholdstype, som egner sig specfikt til at informere om og annoncere for kommende arrangementer. Arrangementer rummer mange af de samme egenskaber som artikler, men indeholder herudover bl.a. også dato-, adresse-, og prisfelter. I vejledningerne herunder kan du bl.a. blive klogere på oprettelse af arrangementer og arrangementslister, som benyttes til at vise arrangementerne.

Hvad er en arrangementsliste?

En arrangementsliste er en komponent i InfoGlue, som viser en oversigt over kommende arrangementer. Alle arrangementer skal være tilknyttet en arrangementsliste, før de kan vises på et website. Arrangementslister skal have en visningsside tilknyttet - visningssiden er den side, der bruges til at vise et arrangement, når man har klikket på det i arrangementslisten.

  • +

    Arrangementer i AAU's arrangementskalender

    Har du et arrangement, som skal oprettes i AAU's arrangementskalender? I oversigten, som du kan tilgå via linket herunder, kan du se hvem der er ansvarlig for inddatering i din enhed. 

    Oversigt over redaktører på AAU's arrangementskalender

  • +

    Opret arrangement

    Vejledningen her forudsætter, at der allerede er oprettet en mappe, som du kan gemme arrangementet i. Hvis en ny mappe skal oprettes til formålet, kan du følge vores vejledning til oprettelse af mapper.

    1. Stå i fanebladet "Content"
       
    2. Højreklik på navnet på den mappe, som du ønsker at oprette et arrangement i. Vælg "Create"
       
    3. Giv artiklen et godt og sigende navn i feltet "Name"
       
    4. I rullemenuen "Content type" vælger du "Event". Klik på "Save"
       
    5. Skriv arrangementets titel i felterne "Title" og "Navigation Title"
       
    6. Indsæt startdato og -tidspunkt ved at klikke på kalenderikonet under i feltet "Start date"
       
    7. Indsæt slutdato og -tidspunkt ved at klikke på kalenderikoner i feltet "End date".
      Der skal indsættes dato i såvel start- som slutdatofeltet - ellers vises arrangementet ikke
       
    8. Skriv en kort, introducerende tekst til arrangementet i feltet "Leadin"
       
    9. Skriv den fulde beskrivelse af arrangementet i feltet 'Full text'. Husk at indsætte relevante links, billeder, filer og overskrifter
       
    10. Udfyld de øvrige felter ("Host", "Address", "Link" osv.), såfremt de er relevante for dit arrangement
       
    11. Hvis du ønsker at vise klokkeslættet i overskriften på eventet (på linje med datoen), skal du trykke på dropdown menuen i de to nederste felter 'Differentdays format' og 'Sameday format'.  Hvis du kun ønsker datoen, skal disse felter være på 'DATE', men hvis du også ønsker klokkeslættet for arrangementet, skal du trykke på feltet og vælge 'FULL'. Bemærk at 'DATE' kun kan benyttes hvis der er tale om et arrangement, der strækker sig over flere dage.
       
    12. Klik på "Save". Arrangementet er nu oprettet