En god og sigende overskrift kan eksempelvis være "Samarbejde med Institut for Byggeri og Anlæg" fremfor "Samarbejde" eller "Samarbejde med instituttet". Undgå generiske overskrifter som eksempelvis "Flere informationer" eller "Godt at vide" - lav i stedet en overskrift, der konkret fortæller, hvad man kan få informationer om - eksempelvis "Sådan søger du om praktikplads i udlandet".
Overskrifter i artiklens brødtekst
Generelt er det en rigtigt god idé at opdele artiklens brødtekst i relevante og sigende overskrifter og underoverskrifter. Indholdet fremstår dermed mere overskueligt, så brugeren nemmere kan orientere sig på dit site.
Ift. søgeoptimering og webtilgængelighed er det vigtigt, at du anvender overskriftstyperne i naturlig rækkefølge. Spring således ikke fra en H2 til H4, men brug dem i den rækkefølge, de kommer (H2, H3, osv).
Sidens headline
Sidens headline skal i modsætnig til overskrifter i artikler rumme alt indhold på den givne side. Headline-komponenten er placeret over sidens øvrige komponenter og skal gøre det nemmere for brugeren at få overblik over, hvad siden indeholder.
Headline vs overskrift i artikler
Med henblik på søgemaskineoptimering og anbefaler vi, at der kun benyttes en H1-overskrift per side. Headline-komponenten og title-feltet i artikler er begge H1-overskrifter, så hvis du har en headline-komponent på din side, bør du ikke benytte artiklens title-felt, medmindre artiklen komponentets style er compact, da overskriften således automatisk er H2-overskrift. Er artikel kompentets style derimod sat til medium eller full, brug i stedet en H2-overskrift i brødteksten i din artikel.
Du bør tilmed undgå "dobbeltoverskrifter" på dine sider - artiklens overskrift bør ikke være den samme som sidens headline.