Moodle

OBS: OPGRADERING AF MOODLE. SE NYE VEJLEDNINGER HER

  • +

    Skift rolle for bruger i Moodlerum

    1. Klik på blyanten i kolonnen "Roles" ud for den bruger du vil ændre rolle for:

    2. Herefter fremsøges ny rolle ved at skrive i tekst feltet. Vælg den ønskede rolle fra rullegardinet:

    3. Bemærk rollen skal stå som en bjælke med blå baggrund over tekstfeltet:

    4. Husk at fjerne den rolle brugeren ikke længere skal bruge ved at klikke på krydset ud for rollen (blå bjælke):

    5. Husk at gemme ved at klikke på disk ikonet under tekstfeltet:

  • +

    Tilmeld brugere til Moodlerum

    Tilmeld brugere

    1. Når du er i dit kursus, så start med at vælge Kursusadministration > Brugere > Deltagere

    2. Klik på "Tilmeld brugere". Knapperne ses i højre side af nedenstående billede.

    3.Herefter skal dette vindue udfyldes:

    3. Skriv navnet på den bruger du ønsker at tilføje til kurset i feltet "Vælg brugere" og vælg fra rullegardinet

    4. Når du har valgt brugeren, vil navn og email stå som et felt med blå baggrund. Og du kan vælge rolle i feltet "Tildel rolle":

    De øvrige punkter er ikke relevante, så de kan blot springes over.

    Til sidst klikkes på "Tilmeld valgte brugere og brugergrupper"

Moodle

Moodle er et Learning Management System (LMS). På Aalborg Universitet bliver Moodle brugt af alle studier, der er at finde på campus, samt nogle EVU-studier. Hovedformålet er at give de studerende nem og digital adgang til relevante undervisnings- og læringsmaterialer, eksempelvis slides, litteratur-links, skemaer og opgaver.

Undervisere og sekretærer kan sende studierelevant information til de studerende, men Moodle kan også bruges mere interaktivt af studerende og ansatte, for eksempel ved at bruge diskussionsforummet, online-aflevering, feedback-funktionen, quizzer og chat.

Alle studerende og ansatte på AAU, som har en AAU-emailadresse, kan automatisk tilgå Moodle på flg. link

www.moodle.aau.dk

Moodle: Login

Forsiden Mycourses

Moodle: Profil og forum