Spring til indhold.

reMarkable på AAU

Denne side beskriver de retningslinjer, som ansatte på AAU skal følge, hvis de ønsker at anvende en reMarkable-tablet i arbejdssammenhæng.
Vurderingen af enheden er senest opdateret i oktober 2025.

reMarkable på AAU

Denne side beskriver de retningslinjer, som ansatte på AAU skal følge, hvis de ønsker at anvende en reMarkable-tablet i arbejdssammenhæng.
Vurderingen af enheden er senest opdateret i oktober 2025.

Retningslinjer for brug af reMarkable-tablets på AAU

reMarkable er en digital notesbog, der giver mulighed for at tage håndskrevne noter, organisere dem og læse samt annotere PDF-dokumenter. Enheden kan tilsluttes internettet og understøtter synkronisering via skyen. Det er dog vigtigt at være opmærksom på, at der ikke foreligger en databehandleraftale mellem AAU og reMarkable. Derfor må reMarkable Cloud og integration med tredjeparts cloudtjenester som OneDrive, Google Drive og Dropbox ikke anvendes. Læs mere om hvordan du kobler reMarkable Cloud fra på din reMarkable her.

Ved korrekt opsætning kan enheden anvendes til interne oplysninger, men det kræver, at den beskyttes med en PIN-kode og at brugeren sikrer, at enheden overholder AAU’s politikker for informationssikkerhed. Det inkluderer blandt andet Politik For Mobilt Udstyr og politikker for håndtering af data på AAU. Du kan læse mere om AAU's GDPR regler her og læse mere om AAU's dataklassifikation her. Brugeren har selv ansvar for, at enheden anvendes i overensstemmelse med disse retningslinjer.

Hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp til opsætning, er du velkommen til at kontakte ITS Support.

Kommende mulighed: Administrerede reMarkable-enheder

ITS arbejder i øjeblikket på at kunne tilbyde administrerede reMarkable-tablets. Disse enheder vil være konfigureret og administreret af ITS, hvilket giver bedre kontrol og sikrer, at sikkerhedskravene overholdes. I denne løsning vil der være skærpede retningslinjer for brug, og det forventes, at enhederne fremover kan anvendes til et bredere sæt af opgaver.